top of page
חיפוש

בעל עסק ? בוא ללמוד איך לנהל את הכספים שלך

  • veredzyl
  • 20 באפר׳ 2023
  • זמן קריאה 3 דקות

עודכן: 19 בינו׳ 2024



מעל 90% מהבעיות בעסק הם בעלות אופי פיננסי.

ree

במיוחד בתקופה הנוכחית בה המשק סובל מחוסר וודאות יש חשיבות מכרעת לביצוע סדר פיננסי .

כסף זה הדלק של העסק וניהול לא נכון שלו יכול לקחת אותנו למקומות לא רצויים ובעסק זה קורה מהר!

אז איך עושים את נכון

1. הפרדת חשבונות – חייבת להיות הפרדה מוחלטת בין החשבון הפרטי לחשבון העסק. לא מושכים מחשבון אחד בכדי לכבות שריפות בחשבון אחר.

2. חשבון הבנק- מומלץ להחזיק 2 חשבונות עסקיים בבנקים שונים על כל מקרה (במשך 20 שנות עבודתי בבנק כבר היו מקרים של שביתות וזה מצב לא נעים בעיקר לעסקים שהם על הקצה). תדאגו לרכז את הפעילות שלכם בבנק אחד, שיכירו אתכם, את הפעילות שלכם וירתמו אליכם ברגע שתצטרכו אותם (לדוגמא בבקשת אשראי), החשבון השני הוא ישמש כגיבוי. אל תפלו לריבוי חשבונות, זה יגרום לכם לבלבול, בזבוז אנרגיה וגם נראה פחות טוב בעיני הבנק. תדאגו ליתרת זכות שהיא פי 4 מההוצאות החודשיות שלכם (קרן ביטחון) , זה ייתן לכם אורך נשימה וחסינות בחודשים שיהיו קצת פחות טובים. לא תמיד ניתן לעשות זאת אך זו השאיפה.

תבקשו הנחות על עמלות וגם על ריביות. גם את הריבית שמשולמת על מסגרת האשראי השוטף ניתן להוזיל.

3. הפקדות ותשלומים - תבחרו ימים קבועים להפקדות ותשלומים. קביעת ימים קבועים להפקדות ותשלומים יקל עליכם מבחינת ניהול התזרים ויחסוך לכם זמן רב (ללכת לבנק כל יום זו לא שיטה) . לדוגמא : לרכז את כל ההוצאות ל 15 לחודש.

4. מחליטים על סכום קבוע ובכל חודש מעבירים סכום קבוע "משכורת" מהחשבון העסקי לפרטי. תקפידו על הסכום הזה למשך שנה ואל תשנו את הסכום לפי מצב העסק. לאחר שעברה שנה, רואים עליה ברווח ונשארה יתרה (שהיא יותר מפי 4 מההוצאות החודשיות) עושים חשיבה מחדש. ניתן להגדיל את המשכורת, לבצע השקעה בעסק וכל דבר שיקדם אתכם.

5. ניהול תזרים – כל עסק חייב לנהל תזרים. הרבה פעמים ניתן לראות עסקים שעובדים טוב, מגלגלים סכומים נכבדים אבל רק מתגלגלים ולא ברור לאן. ניתן לראות זאת ע"י מינוס שהולך או ע"י עמידה במקום .

6. תתמחרו את עצמכם נכון- חשבו כמה עולה לכם לייצר את המוצר כולל הכל. תוסיפו את העלות שלכם ותחשבו מה הרווח שלכם לאחר כל ההוצאות .

קחו בחשבון תשלומי מיסים (מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי)

מניסיון שלי הרבה עסקים נופלים בזה ולא לוקחים בחשבון את כל המשתנים.

תבחנו את השוק ואת המתחרים שלכם, יכול להיות שתגלו שהמוצר או השרותים שלכם זולים מידי או יקרים מידי. אי אפשר להתעלם ממצב השוק וצריך לבצע התאמות בהתאם (התאמה היא לאו דווקא לשנות מחיר)

7. עבודה עם רואה חשבון- לרואה החשבון שלכם יש עוד מאות לקוחות והתפקיד שלכם הוא ליזום פגישות מסודרות. תעברו על הנתונים תוודאו היכן ניתן לחסוך במס, האם יש הוצאות מוכרות שלא מנוצלות וכדומה.

8. רכישות מספקים- תבדקו מידי פעם את המחירים ואת המתחרים לא להיות מקובעים. יש יתרון גדול בעבודה מול ספק לאורך זמן אבל אתם חייבים להיות מודעים לתחרות ולאפשרויות שעובדות בפניכם. סכמו את המחירים מראש ותשתדלו לבצע רכישות מרוכזות.

9. מוצרים פנסיוניים- נצלו את הטבות המס שמגיעות לכם ותשקיעו נכון מתוך מחשבה על העתיד שלכם. בדקו את דמי הניהול שאתם משלמים ותתמקחו

זה שווה מאות אלפי שקלים בעתיד.

10. אל תגידו מתישהו, עוד מעט, תקופה לחוצה וכו'.

תכניסו מראש ליומן את הדברים שצריכים להתבצע. לדוגמא : אחת לשנה שיחה עם היועץ הפנסיוני, אחת לחודש או שלושה חודשים שיחה עם הרואה חשבון.


לסיכום עסק בריא ויציב הוא עסק שמתנהל בצורה כלכלית נכונה, מתוכננת ועם חשיבה על העתיד, לא רק לסגור הוצאות ומשכורת חודשית סבירה.




אני כאן לשרותכם לכל שאלה והתייעצות

 
 
 

פוסטים אחרונים

הצג הכול

תגובות


bottom of page